Charakterio lavinimas · Žmogaus tipai. Veiklos sritys. Žmogaus paskirtis

Šeima ir darbas ir yra dvasinė praktika

“Kažkaip vienas žmogus man parašė: “man taip norėtųsi daugiau laiko skirti dvasinei praktikai, bet patys suprantate – žmona, darbas, vaikai…“. Jis tikriausiai dar nesuvokė, kad jo šeima ir darbas ir yra dvasinė praktika, kur kas sunkesnė ir malonesnė, nei meditacija apsnigtuose Himalajų kalnų viršūnėse. Aš žinau, apie ką jis kalba, nes mano praeityje yra ir viena, ir kita.

Gyvenimo kasdienybė – geriausia dvasinė mokykla. Kaip Jūsų atspindys vis ryškiau atsispindi kasdienybės veidrodyje, Jūs giliau suprantate ir priimate save tokiu, koks esate. Mokydamiesi per savo besikartojančius veiksmus – Jūs įgyjate išmintį, taip reikalingą savo paties asmenybės ir dvasingumo augimui.

Dvasinė praktika prasideda žemėje, ne danguje.

Šis atradimas mane nustelbė vieną ankstyvų rytą, prieš ketvirtį amžiaus, kuomet aš tyliai sėdėjau meditacijoje. Netikėtai priėjo mano trimetė dukrytė ir patempė mane už kelnių, reikalaudama dėmesio. Aš piktai sušnibždėjau: “neliesk manęs, aš medituoju!“ ir tuoj pat supratau, kad praleidau patį svarbiausią dvasinės praktikos dalyką: apkabinti savo dukrytę buvo kur kas svarbiau, nei vis kartoti mantrą.

Kuomet žmonės klausia abstrakčių klausimų apie laiką, erdvę, reinkarnaciją, aš būtinai atsakau klausimu: kaip pas juos reikalai su mankšta, sveika mityba, miego režimu ir gerais santykiais su aplinkiniais…“

D. Milman

Reklama

Parašykite komentarą

